Transparencia, calidade e utilidade, valores crave para os datos públicos no 8º Encontro Achega

• Escoitar

30 novembro 2018

A oitava edición do Encontro Achega, baixo a lema “Emprendendo con datos públicos”, que se organiza conxuntamente por parte do Ministerio de Economía e Empresa, o Ministerio de Política Territorial e Función Pública, e a entidade pública empresarial Rede.es, celebrouse o pasado día 28 no salón de actos da Secretaría de Estado para o Avance Dixital

O secretario de Estado para o Avance Dixital (SEAD), Francisco Polo, e o secretario de Estado de Función Pública, José Antonio Benedicto, deron a benvida aos máis de 300 asistentes e inauguraron o Encontro. Ademais, o director xeral de Rede.es, David Cierco, e o Secretario Xeral de Administración Dixital, Fernando de Pablo, tamén estiveron presentes no Encontro para facer balance e clausurar a oitava edición do mesmo.

La apertura de datos públicos es una prioridad, según Benedicto, que manifestó abiertamente el profundo interés del Gobierno en esta materia adelantando que se está trabajando en la prórroga de la Ley 39 para tener un registro único, que se hará realidad en 20 meses, y en un cuarto plan de Gobierno abierto. “La participación ciudadana es esencial en el diseño y tramitación de políticas públicas y estamos comprometidos con la transparencia. Es prioritario más seguridad jurídica y facilitar el acceso a la información pública por parte de la ciudadanía” comentó el secretario de Estado de Función Pública.

Francisco Polo deu a benvida aos asistentes alegando que a SEAD é a casa de todos os emprendedores e proseguiu o seu discurso incidindo que en España as cousas fanse moi ben, reflexo diso é que somos o segundo país de Europa máis preparado para implementar iniciativas de datos abertos, segundo o Open Data Maturity Index, que elabora a Comisión Europea. Ademais fixo fincapé en que os datos abertos son fundamentais para un país máis transparente, xusto e emprendedor así como nos beneficios económicos “na actualidade estímase que 13.000 empregos están directamente relacionados a este sector en España, supón un 2% do PIB a nivel europeo e a súa contribución podería duplicarse en 2020”.

O acto estruturouse ao redor de tres mesas redondas nas que se analizaron as claves do éxito e os retos aos que se enfronta o emprendimiento ligado aos datos e novos paradigmas tecnolóxicos.

Os representantes de Administracións Públicas da primeira mesa coincidiron en que, pola súa banda, existe un firme compromiso pola transparencia. Que se debe empoderar á sociedade civil para que teña as ferramentas que lle permitan xulgar o seu traballo e perseguir a formación en datos en unidades tecnolóxicas e xestoras. Tamén falaron dos beneficios dunha oficina do dato e da necesidade de trasladar o potencial dos datos públicos.

La segunda mesa redonda la han configurado mujeres emprendedoras que han desarrollado modelos de negocio basados en la reutilización y el análisis de datos. Ellas han destacado que los datos públicos optimizan recursos, ayudan a crear modelos predictivos de contaminación o tráfico o incluso sirven de apoyo al consumo responsable. La palabra utilidad define los productos o servicios que pueden crearse pero para estas mujeres es necesario un esfuerzo común para situar los datos como prioridad en la agenda social.

Por último,  as mulleres de compañías consolidadas no mercado como Informa, GMV, ESRI e Sygenta expuxeron a súa visión e os retos futuros aos que se enfrontan os negocios baseados na análise de datos, durante a terceira e última mesa redonda do Encontro. Entre outras cousas, destacouse que a colaboración público-privada e de startups é fundamental para lograr unha maior homoxeneización de datos. Tamén se falou da importancia da calidade dos mesmos, moito máis alá da cantidade, da rastrexabilidade como mecanismo para avaliar o impacto e de que a gobernación debe adaptarse.

O peche do acto correu a cargo do director xeral de Rede.es, David Cierco e do secretario xeral de Administración Dixital, Fernando de Pablo.

Para Cierco, o encontro Achega consolídase como foro de debate e punto de referencia de todos os axentes relacionados coa reutilización da información do sector público en España, “encontro que este ano leva por título: ‘Emprendendo con datos públicos’ porque a Administración tamén debe apostar polos datos como motor de innovación, materia prima para fomentar un ecosistema orientado ao emprendimiento e a innovación”, cousa que desde Rede.es leva facendo desde 2009 a través da Iniciativa Achega pola que se ofrecen máis de 21.000 conxuntos de datos. Ademais, incidiu en que hai que pór foco nas actuacións no sector do dato para que se modernice o aparello produtivo, especialmente coas startups.

O director xeral de Rede.es avanzou tamén algunhas das próximas actuacións en materia de datos públicos: asegurar a correcta implementación da nova normativa; difusión e apoio a modelos de negocio; elaboración de novos estudos; e enriquecemento e mellora do Catálogo.

O último en intervir foi Fernando de Pablo, que asegurou que “o éxito das iniciativas de datos abertos en España son o resultado dunha estreita colaboración entre os axentes implicados, de tratarse dunha política de país e non de goberno, e do cambio cultural que se produciu”. Unha forma de recuperar a confianza dos cidadáns nas administracións públicas, segundo o secretario de Estado de Administración Dixital.

Fonte orixinal da noticia(Abre en nova xanela)

Fonte orixinal da noticia (datos.gob)(Abre en nova xanela)

• Goberno aberto, Informes e Estudos