Adhesió de la Comunitat Foral de Navarra al Sistema d'Interconnexió de Registres (SIR)

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seva publicació. No es garanteix que continuïn actius actualment".

09 maig 2018

Amb l'adhesió efectiva  de la Comunitat Foral de Navarra en el Sistema d'Interconnexió de Registres, totes les administracions autonòmiques han quedat integrades

La incorporació de la Comunitat Foral de Navarra a SIR, suposa una fita important en la implantació progressiva de les oficines d'assistència en matèria de registres en tot el territori nacional, ja que es culmina la integració en SIR de totes les administracions autonòmiques bé mitjançant l'aplicació comuna de registre ORVE o a través de les seves aplicacions certificades..

S'espera que la plena integració en SIR de l'administració autonòmica sigui impulsora de la integració de més entitats locals en SIR. En l'actualitat el 68,68% de la població espanyola disposa d'una oficina d'assistència en matèria de registres integrada en SIR en la seva població, doncs hi ha un total de 2.862 entitats locals integrades en SIR.

La major part dels intercanvis registrals que es realitzen en SIR són entre les CCAA i les seves EELL. Actualment les CCAA malgrat estar integrades en SIR envien molts menys registres dels quals reben (envien menys del 20% del que reben).

S'espera per tant aconseguir un creixement notable en els propers mesos d'entitats locals integrades en SIR fins a arribar a l'objectiu previst en la Llei 39/2015 d'integrar a la totalitat d'entitats locals del territori nacional a l'octubre de 2018.

Més informació en Solució SIR del CTT.

• Cooperació interadministrativa
  • Infraestructures i serveis comuns