O ranking dos dataset máis visitados en datos.gob.es

• Escoitar

"Noticia dispoñible unicamente con fins históricos e de hemeroteca. A información e ligazóns mostradas correspóndense cos que estaban operativos á data da súa publicación. Non se garante que continúen activos actualmente".

07 maio 2018

Os datos abertos permiten involucrar aos cidadáns na vida democrática, facilitando o acceso a información pública, pero tamén a súa reutilización para crear servizos de valor para a sociedade. Estes son os datos que máis interese espertaron nos cidadáns tomando como referencia o portal Datos.gob.

Durante o primeiro trimestre de 2018, os conxuntos de datos incluídos no portal de datos.gob.es superaron as 65.000 visitas. De todos eles, os conxuntos que máis visitas recibiron foron os seguintes:

1. Paro rexistrado por municipios.
  2. Base xeral de datos de entidades locais.
  3. Rexistro de alcaldes.
  4. Servizo de consulta de numeración móbil CNMC.
  5. Kioscos do ONCE.
  6. Prezo de carburante nas gasolineiras españolas.
  7. Sistema de información xeográfica de parcelas de Castela-A Mancha.
  8. Censo de frota pesqueira operativa.
  9. CartoCiudad.
  10. Boletín Oficial do Rexistro mercantil (BORME).

Centrándonos no tres máis destacados:

1. O primeiro lugar ocúpao o  Paro rexistrado por municipios(Abre en nova xanela) . Este conxunto de datos mostra unha desagregación do desemprego rexistrado polos distintos municipios, con base en sexo, tramos de idade e sectores de actividade económica.

2. O segundo lugar é para o conxunto de datos  Base de datos xeral de entidades locais(Abre en nova xanela) , que permite realizar consultas sobre distintos organismos públicos, como deputacións, concellos, comarcas, fundacións, sociedades mercantís ou institucións sen ánimo de lucro, entre outros. A través desta base de datos os cidadáns poden coñecer desde as súas competencias e actividades, ata os recursos que utilizan para financiarse.

3. Completa o pódium o  Rexistro de alcaldes(Abre en nova xanela) , é dicir, unha base de datos con todos os alcaldes e concelleiros dos municipios españois. Este rexistro inclúe información relativa ao cargo e ao partido ao que pertencen.

Non é sorprendente que estes 3 conxuntos de datos aparezan en primeiro lugar, xa que están aliñados coas principais preocupacións dos españois. De acordo con o último  estudo do CIS(Abre en nova xanela)  (Centro de Investigacións Sociolóxicas), correspondente ao mes de marzo de 2018, a principal preocupación para un 65,9% dos cidadáns é o paro, seguido da corrupción (34,5%) e os políticos (26,0%).

Dado que estes datasets contan cunha alta frecuencia de actualización e a posibilidade de segmentarse por distintas variables, son unha boa opción para axudar aos usuarios a elaborar os seus propios xuízos de valor informados ao redor destas temáticas. Ademais, para que resulte mesmo máis fácil acceder a esta información, distintas organizacións, empresas ou cidadáns utilizaron estes conxuntos de datos – e outros de temáticas similares- para crear aplicacións e ferramentas de visualización sinxelas e intuitivas, por exemplo  Mapa do paro(Abre en nova xanela)Onde van os meus impostos?(Abre en nova xanela)  ou  Goberno orzamentos municipais(Abre en nova xanela) .

Ademais destes conxuntos de datos, o top 10 compleméntano unha serie de datasets que poderiamos encadrar en dúas categorías:

Todos estes dataset actualízanse de maneira periódica, grazas á implicación dos distintos organismos encargados da súa publicación, que velan pola súa calidade.

En definitiva, o top 10 de conxuntos de datos inclúe temáticas moi diversas aínda que se podería dicir que os sectores de actividade que máis interese espertan entre os reutilizadores son a economía e a política, seguido de actividades como a agricultura, a pesca ou o transporte. Todos estes conxuntos de datos buscan axudar aos cidadáns a coñecer mellor a súa contorna, para que poidan tomar decisións e actuar en consecuencia.

Fonte orixinal da noticia(Abre en nova xanela)

• Goberno aberto, Informes e Estudos