Publicades les WCAG 2.1, una guia d'accessibilitat millorada per a llocs web i aplicacions mòbils

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seua publicació. No es garantix que continuen actius actualment".

06 juny 2018

La revisió que s'està duent a terme de l'EN 301 549 inclourà les noves provisions de WCAG 2.1 que serà aplicable a Europa a través de la Directiva 2016/2102 sobre l'Accessibilitat dels Llocs web i aplicacions mòbils del Sector Pública.

El W3C ha anunciat una actualització significativa de les Pautes d'Accessibilitat per al Contingut Web, reconegudes internacionalment, i que aborden l'accessibilitat del contingut web, llocs web i aplicacions web d'escriptori, portàtils, tauletes i dispositius mòbils. Les Pautes d'Accessibilitat per al Contingut Web (WCAG) 2.1 amplien la guia desenvolupada per la Iniciativa d'Accessibilitat Web (WAI) del W3C al llarg dels anys, i s'utilitzen àmpliament per a fer que el contingut web siga més accessible per a les persones amb discapacitats.

Jeff Jaffe, CEO del W3C indica que las Pautas de Accesibilidad para el Contenido Web (WCAG) 2.1, desarrolladas a través del consenso del W3C y la fuerte participación de las múltiples partes interesadas de la WAI, ayudarán a los diseñadores y desarrolladores web a satisfacer mejor las necesidades de los usuarios con discapacidades y personas mayores. El grupo de trabajo de las pautas de accesibilidad (AG WG) ha abordado nuevos requisitos para alcanzar el objetivo de participación internacional coordinada y armonización de normas.

Permet als desenvolupadors de llocs web arribar a una audiència més àmplia

Les WCAG 2.1 amplien la cobertura existent d'accessibilitat mòbil i agreguen més disposicions en les àrees de baixa visió i discapacitats cognitives i d'aprenentatge.

Andrew Kirkpatrick, jefe de Accesibilidad de Adobe establece que las WCAG 2.1 mejoran el soporte para la interacción táctil al incluir una guía de gestos complejos y evitar la activación involuntaria de una interfaz táctil. Para la baja visión, las WCAG 2.1 amplían los requisitos de contraste e introduce nuevos requisitos para la personalización del texto y la presentación para mejorar la percepción visual del contenido. En cuanto a las discapacidades cognitivas, lingüísticas y de aprendizaje, las WCAG 2.1 incluyen requisitos para proporcionar información sobre el propósito específico de los controles de entrada y respecto a los tiempos de espera debido a la inactividad; ambos para ayudar a los usuarios a comprender mejor el contenido web y para interactuar con él satisfactoriamente.

Igual que amb les WCAG 2.0, seguir estes pautes farà que el contingut siga més accessible per a una gamma més àmplia de persones amb discapacitats, incloent ceguera i baixa visió, sordera i pèrdua auditiva, moviment limitat, dificultats en la parla, fotosensibilidad i discapacitats d'aprenentatge i cognitives. En seguir estes pautes també es millorarà la usabilitat dels llocs web per a tots els usuaris.

Continúa la evolución de la guía de accesibilidad autorizada y verificable de la WAI

Les WCAG 2.1 actualitzen les WCAG 2.0 i amplien les guies d'accessibilitat del W3C, al mateix temps que mantenen l'estàndard d'implementació del W3C, la neutralitat tecnològica, la verificació objectiva i l'orientació d'accessibilitat aplicable universalment. Totes les noves disposicions s'han provat en diferents tipus de llocs web i continguts. El Grup de Treball s'ha preocupat de mantindre la compatibilitat amb les WCAG 2.0 reconegudes internacionalment, d'esta manera, els llocs web que s'ajusten a les WCAG 2.1 també s'ajustaran a WCAG 2.0, que seguirà sent una Recomanació del W3C.

Les WCAG 2.0 van ser dissenyades com un estàndard altament estable, independent de la tecnologia, i s'ha mantingut rellevant mitjançant actualitzacions de recursos de suport informatius. Igual que amb les WCAG 2.0, les WCAG 2.1 compten amb el respatler d'una extensa relació de tècniques d'implementació i materials educatius, inclosos Understanding WCAG 2.1 i Techniques for WCAG 2.1, que s'han redissenyat i traslladat a un format diferent per a permetre que WAI continue actualitzant-los de forma contínua.

Ampli suport i acceptació internacional esperada

Les WCAG 2.1 han rebut un ampli suport per part de la indústria, incloses les empreses centrades en l'accessibilitat, la comunitat de persones amb discapacitat, el sector d'investigació, educació i govern, tal com es mostra en testimoniatges que s'acompanyen(Obri en nova finestra) .

Además, el W3C está coordinando con las regiones nacionales e internacionales en la actualización de sus estándares y políticas, incluida la actualización actual de la Norma Europea (EN) 301 549, que ha sido sometida a su propio proceso de revisión independiente.

Judy Brewer, directora de la WAI, indica que el W3C anima a les organitzacions i particulars a usar les WCAG 2.1 en relació al contingut i aplicacions web, i a considerar les WCAG 2.1 quan actualitzen o desenvolupen noves polítiques, amb la finalitat d'atendre millor les necessitats d'usuaris amb discapacitats. A més, acullen amb beneplàcit el compromís continu de la comunitat internacional a mesura que es desenvolupen futures directrius d'accessibilitat.
Les WCAG 2.1 formen part del conjunt de guies d'accessibilitat de la WAI, el qual evoluciona de forma estable i que també inclou les Pautes d'Accessibilitat per a Ferramentes d'Autor (ATAG) 2.0(Obri en nova finestra) i les Pautes d'Accessibilitat per a Agents d'Usuari (UAAG) 2.0(Obri en nova finestra) . Estes pautes, així com una extensa biblioteca de materials de suport per a WCAG 2.0 i WCAG 2.1 estan disponibles en www.w3.org/wai(Obri en nova finestra)

Font original de la notícia(Obri en nova finestra)

• Accessibilitat