Impuls de la Diputació de Sevilla i la Junta d'Andalusia en matèria d'administració electrònica per als seus ajuntaments

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seva publicació. No es garanteix que continuïn actius actualment".

12 abril 2018

En una Jornada sobre el Catàleg Electrònic de Procediments de l'Administració Local (CEP@L) i el model públic de gestió dels ajuntaments, Junta i Diputació es marquen com a objectiu accelerar la transformació digital per modernitzar les administracions públiques.

La Diputació de Sevilla(Obre en nova finestra) ha acollit i col·laborat en una jornada organitzada per la Conselleria de la Presidència, Administració Local i Memòria Democràtica de la Junta d'Andalusia (Obre en nova finestra) sobre el Catàleg Electrònic de Procediments de l'Administració Local (CEP@L)(Obre en nova finestra) i el model públic de gestió dels ajuntaments. La jornada ha pretès defensar el model públic de gestió de l'ajuntament digital mitjançant la col·laboració entre administracions públiques, així com la presentació del projecte CEP@L-Catàleg de procediments per a l'administració local.

Els representants d'ambdues administracions han coincidit en la posada en comú d'impulsar la modernització de la i-administració quant a la prestació de serveis per als ajuntaments. D'aquesta forma, el President va emfatitzar el paper que exerceix la Diputació pel que fa a l'assistència tècnica als municipis i, en particular, a la implantació de tecnologies de la informació i de les comunicacions i l'administració electrònica.

Per la seva banda, la delegada del Govern de la Junta a Sevilla ha assenyalat que el projecte CEP@L va néixer amb la finalitat de complementar el model públic de gestió local íntegrament electrònica. Aquest projecte neix en el marc del Pla d'Acció d'administració electrònica de la UE 2016-2020(Obre en nova finestra) , que cerca accelerar la transformació digital de l'administracions públiques, aconseguir el Mercat Únic Digital i implicar més als ciutadans i les empreses en la prestació de serveis d'alta qualitat.

Una de les actuacions, en relació amb l'impuls de l'actuació digital de les administracions públiques és el Model Objectiu d'Ajuntament Digital (MOAD)(Obre en nova finestra) , que constitueix un model sostenible de govern electrònic per a l'administració local d'Andalusia i dins del com s'usarà el CEP@L, protagonista d'aquesta Jornada i que estarà compost per una relació ordenada i individualitzada de tots els procediments administratius que duen a terme tots els ajuntaments.

Font original de la notícia(Obre en nova finestra)

• Cooperació interadministrativa
  • Infraestructures i serveis comuns