La Diputació de León proporciona una nova eina als Ajuntaments de l'àrea rural per a la implantació de l'Administració Electrònica

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seva publicació. No es garanteix que continuïn actius actualment".

11 abril 2018

El president de la Diputació de León ha presentat als alcaldes de la província l'administració electrònica per a ajuntaments i el Pla de Connectivitat, a través del que la institució provincial col·labora per portar internet als municipis que encara no ho tenen.

La Llei de Racionalitat i Sostenibilitat de les Administracions Locals, coneguda com LERSAL, defineix com una de les competències de les diputacions els serveis d'administració electrònica. “Aquesta institució està totalment bolcada a adaptar-se al procés de transformació que viu la nostra societat i que, amb l'entrada en vigor de la nova Llei de Contractes del Sector Públic, suposa un canvi del model de relacions de les administracions públiques amb els ciutadans”, va explicar el president de la Diputació.

Aquest compromís amb la implantació de l'administració electrònica es va iniciar quan la Diputació de León va realitzar i va finançar les pàgines web dels ajuntaments de la província, una implementació que va comptar amb dues premisses. En primer lloc, establir una estructura estandarditzada perquè els ciutadans tinguessin un accés als continguts que els resultés familiar amb una informació general equivalent i, per una altra, que totes les webs municipals tinguessin similars continguts administratius, els que eren rellevants per a administració i administrat.

Ara, la institució provincial vol fer un pas més “un salt qualitatiu que suposarà incorporar l'administració del futur al dia a dia de cadascun dels vostres ajuntaments”, va afirmar Juan Martínez Maco, qui va posar com a exemple que, fins ara, només era possible descarregar impresos estandarditzats, que després s'havien de presentar físicament al propi ajuntament. “I amb la nova eina que anem a dispensar-vos es podran realitzar tràmits i transaccions entre administració i administrat a través de l'ordinador i sense necessitat d'anar físicament als ajuntaments, ni necessitat d'estar subjectes a desplaçaments, horaris ni papers”, va assenyalar.

La Diputació permetrà que, a partir d'unes setmanes, es puguin realitzar entre 100 i 150 tràmits administratius a través d'internet. “Amb això, arribarem al màxim d'operativitat a través de l'administració electrònica en tots els ajuntaments de la província i sobretot, que no tindrà cap cost per a vosaltres”.

D'aquesta forma, entre altres funcions, serà possible demanar un certificat d'empadronament, sol·licitar i tramitar una llicència d'obra, d'activitat, facilitarà al ciutadà conèixer en quin moment es troba el seu expedient i saber quants formis expedient-tràmits té en curs amb el seu ajuntament i, fins i tot, es facilitaran pagaments com una multa o diferents llicències. Tot això també inclourà eines com a registres telemàtics, gestors documentals, arxius d'expedients, compulses o notificacions, amb un element bàsic com és la seguretat.

D'aquesta manera es permetrà que tots els ajuntaments menors de 20.000 habitants tinguin operativa la seu electrònica durant la primera quinzena del mes d'abril. I serà a partir del dia 16 d'abril i fins al 12 de juny quan es desenvoluparan els cursos de formació que, paral·lelament, realitzarà la Diputació tenint en compte les necessitats de cada ajuntament, en la qual participaran els tècnics necessaris per desenvolupar totes les potencialitats que permetrà l'administració electrònica. “"Crec que que encara no som capaços d'albirar la importància que va a tenir aquest pas que estem donant perquè canviarà, i no haurà tornada enrere, la relació de les administracions amb els seus ciutadans”, va explicar Juan Martínez Maco.

Font original de la notícia(Obre en nova finestra)

• Ciutadà
  • Interoperabilitat