Aprovada l'Estratègia de Seguretat Nacional 2017

04 desembre 2017

Aquesta Estratègia és la primera elaborada segons el previst en la Llei de Seguretat Nacional, del 28 de setembre de 2015. El seu procés d'elaboració es va acordar en el Consell de Seguretat Nacional, en la seva reunió del 20 de gener d'aquest any.

L'Estratègia Estratègia de Seguretat Nacional 2017(Obre en nova finestra) revisa la seva predecessora de 2013 i subratlla, entre les amenaces i els desafiaments identificats, el terrorisme internacional, les amenaces a les infraestructures crítiques i les amenaces i desafiaments als espais comuns globals: ciberespai, espai marítim i espai aeri i ultraterrestre. Posa èmfasi, a més, en la naturalesa híbrida dels conflictes actuals, entesa com la combinació d'accions que poden incloure, al costat de l'ús de mètodes militars tradicionals, ciberatacs, operacions de manipulació de la informació o elements de pressió econòmica.

Tres nous àmbits d'actuació

L'Estratègia 2017 incorpora tres nous àmbits d'actuació: seguretat de l'espai aeri i ultraterrestre, seguretat enfront de pandèmies i epidèmies, i preservació del medi ambient. D'aquesta forma, són quinze els àmbits de la Seguretat Nacional pels quals l'Estratègia assigna un objectiu parcial i dissenya les corresponents línies d'actuació estratègica. Els quinze àmbits són: Defensa nacional; lluita contra el terrorisme; lluita contra el crim organitzat; no proliferació d'armes de destrucció massiva; contrainteligencia; ciberseguretat; seguretat marítima; seguretat de l'espai aeri i ultraterrestre; protecció de les infraestructures crítiques; seguretat econòmica i financera; seguretat energètica; ordenació de fluxos migratoris; protecció davant emergències i catàstrofes; seguretat enfront de pandèmies i epidèmies i (preservació del medi ambient.

Font original de la notícia(Obre en nova finestra)

• Seguretat