Arrencada del projecte Cloud for Europe

• Opinar

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seva publicació. No es garanteix que continuïn actius actualment".

04 juliol 2013

El Cloud Computing s'ha convertit en una tecnologia acceptada i àmpliament utilitzada tant per organitzacions públiques com a privades. El Projecte CloudforEurope [1] aborda els objectius de l'Associació Europea del Cloud Computing [2], i ofereix als seus membres l'oportunitat de determinar com adoptar l'Estratègia Europea de Cloud Computing en el Sector públic [3].

El Projecte CloudforEurope ha començat i en el transcurs de tres anys tractarà d'enfortir la confiança a Europa per a l'ús de les tecnologies de cloud computing. Per a això es farà ús del mecanisme de contractació de “Compra Pública Precomercial” (PCP) com a instrument per a la innovació de la indústria millorant al mateix temps l'adopció del cloud computing en el sector públic. El projecte està finançat per la Comissió Europea dins del seu Programa Marco de Recerca i Innovació i que reuneix a 24 socis d'11 països.

Prof. Radu Popescu-Zeletin, Director de l'Institut Fraunhofer FOKUS [4], coordinador del projecte va assenyalar durant la seva intervenció el següent: "Fraunhofer FOKUS s'enorgulleix de ser el coordinador del projecte d'aquesta important iniciativa per construir un mercat confiança al voltant del paradigma del cloud computing. Creiem fermament en la necessitat de serveis en cloud que satisfacin les necessitats de les administracions públiques d'Europa.”

Neelie Kroes, Vice-presidenta de la Comissió Europea, ha declarat el següent: " Si aprofitem l'oportunitat, el cloud computing podria donar a l'economia europea un impuls per valor de fins a € 250 mil milions a l'any. I els beneficis per al sector públic són particularment prometedors - oferir als ciutadans millors serveis, de manera integrada i eficaç, amb menor cost. M'agrada presentar la iniciativa de cloud computing a Europa, que pot impulsar l'enlairament del mercat del cloud per part del sector públic.”

El projecte CloudforEurope donarà una visió clara de les necessitats del sector públic i escenaris d'ús del cloud computing. Amb el suport de tots els sectors interessats, els principals objectius que el projecte CloudforEurope es proposa aconseguir són eliminar els obstacles per a l'adopció del cloud i identificar conjuntament les necessitats de diferents organitzacions públiques més enllà de les fronteres nacionals.

La contractació precomercial de serveis perseguirà l'abast d'aquests requisits encara no determinats, i la concreció de les mesures necessàries que han de ser adoptades per a la seva utilització per part dels Governs. CloudforEurope també establirà els termes contractuals adequats i les condicions per a les adquisicions futures de núvol. Els resultats del treball i les lliçons apreses seran publicats per a la reutilització de l'instrument per estimular la compra de serveis innovadors, PCP.

La Reunió de Llançament del projecte CloudforEurope es durà a terme els dies 14 i 15 de novembre a Berlín, Alemanya.

• Cloud Computing