Esdeveniments

• C/ Poeta Joan Maragall, 41
  • 24 octubre 2017
  • 09:00

Sota el lema “El valor de les dades en l'ecosistema global”, el proper 24 d'octubre tindrà lloc la 7ª edició de l'Encontre Aporta, organitzat per red.es en col·laboració amb els Ministeris d'Energia, Turisme i Agenda Digital, i d'Hisenda i Funció Pública.

Experts en dades obertes internacionals, tals com: Stephen Walker, exresponsable de dades obert del Govern de Canadà; Bàrbara Ubalidi, Jefa de la Unidad de Gobierno Electrónico de la OCDE; Szymon Lewandowski, Policy Officer de la Unitat de Política de dades i Innovació de la Unió Europea i Fabrizio Scrollini director executiu de la Iniciativa Llatinoamericana de Dades Obertes, en representació de la societat civil, compartiran punts de vista amb experts nacionals procedents del sector públic, privat i de l'àmbit acadèmic.

El desenvolupament d'aquesta setena edició s'ha estructurat en tres blocs temàtics. El primer d'ells consistirà en una taula rodona dirigida a analitzar com l'adequada explotació de les dades té un clar impacte socioeconòmic, tant en termes quantitatius com a qualitatius. L'anàlisi dels avanços en el mapa de ruta internacional de les dades obertes serà objecte el segon bloc temàtic, que pretén fer-se ressò de com el sector de les dades obertes progressa amb major impuls quan està alineat amb agendes rellevants a nivell internacional sobre les normes i bones pràctiques en aspectes que tenen a veure amb la cadena de valor de la dada. El tercer bloc temàtic abordarà les noves tecnologies lligades a les dades en general, i a les dades obertes en particular. L'internet de les coses, les tecnologies de processament del llenguatge natural o el big data són noves tendències cada vegada més presents a l'hora d'avançar en l'àmbit de la reutilització de dades.

Durant la jornada de la tarda es presentaran les conclusions dels pre esdeveniments celebrats en el context de l'Encontre Aporta. Adolfo Antón i Ana Isabel Cordobés donaran a conèixer les conclusions de la jornada “Reptes i perspectives del periodisme de dades”, que es desenvoluparà el dimarts 10 d'octubre en Media Lab Prado(Obre en nova finestra) ; José Luis Bueren, Director de la Biblioteca Digital i Sistemes d'Informació de la Biblioteca Nacional d'Espanya(Obre en nova finestra) , comentarà les novetats de la “II Jornada - La Cultura de les dades obertes”, que tindrà lloc el 19 d'octubre a Madrid a la seu de la BNE; Alberto Abella oferirà unes pinzellades de l'informe elaborat per la Fundació COTEC(Obre en nova finestra) sobre la reutilització de dades per a la generació de negocis, que serà presentat el dia previ; finalment, el portaveu de la reunió de treball sobre “Entitats locals i dades obertes”, organitzada per la Xarxa Espanyola de Ciutats Intel·ligents(Obre en nova finestra) (RECI) i la Federació Espanyola de Municipis Províncies(Obre en nova finestra) (FEMP), exposarà línies de treball futures que es plantegin després de la celebració de la sessió.

A continuació tindrà lloc l'entrega dels Premis Aporta(Obre en nova finestra) -a càrrec de Domingo Molina, Secretari General d'Administració Digital, i José Manuel Leceta, Director General de Red.es- en les seves dues modalitats. D'una banda, un reconeixement a les millors experiències ja realitzades en la reutilització de dades públiques, donant visibilitat a empreses que hagin contribuït amb les seves iniciatives al progrés de la reutilització de dades públiques. I per un altre, es donaran a conèixer els guanyadors del concurs Desafío Aporta(Obre en nova finestra) , que el seu objectiu és premiar als tres millors prototips d'aplicacions, solucions i/o serveis que usin i reutilitzin dades obertes públics i que suposin una millora de l'eficiència de les administracions públiques a Espanya.

La inscripció a l'esdeveniment(Obre en nova finestra) , que tindrà lloc en sessions de matí i de tarda a Madrid a l'auditori de la Secretaria d'Estat per a la Societat de la Informació i l'Agenda Digital a Madrid (C/ Poeta Joan Maragall, 41), ja està disponible.

Programa(Obre en nova finestra)

Inscripció(Obre en nova finestra)

Font original de l'esdeveniment(Obre en nova finestra)

• Govern obert, Informes i Estudios