accesskey_mod_content

Rexistros da administración

  • Opinar
  • Escoitar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

A partir da publicación da Lei 39/2015, do 1 de outubro, do Procedemento Administrativo Común das Administracións Públicas, os Rexistros das Administracións Públicas quedan regulados no seu artigo 16. Disponse a obriga de todas as Administracións Públicas de contar cun rexistro electrónico xeneral interoperable, ou, no seu caso, adherirse ao uso dos postos a disposición pola Administración Xeral do Estado. Cando non exista un procedemento específico na sede electrónica do organismo de destino, estes rexistros permitirán aos interesados presentar as súas solicitudes en papel, as cales se converterán a formato electrónico e como copia autenticada serán cursadas telematicamente ás unidades administrativas de destino.

Suite de produtos relacionados cos rexistros electrónicos.

A Secretaría Xeral de Administración Dixital do Ministerio de Asuntos Económicos e Transformación Dixital ofrece un conxunto de solucións que permiten avanzar na implantación dos rexistros electrónicos en todos os ámbitos administrativos e favorecer o intercambio de asentos rexistrais.

Existen diversas modalidades nas que se prestan os servizos:

Elementos Comúns

Son aqueles compoñentes horizontais que poden ser integrados en distintas aplicacións para construír ou sustentar un servizo de administración electrónica.

  • Sistema de Interconexión de Rexistros (SIR).  É a infraestrutura básica que permite o intercambio de asentos electrónicos de rexistro entre as Administracións Públicas, de forma segura e con conformidade legal, independentemente da instalación de rexistro utilizada, sempre que estea certificada baixo a Norma SICRES. A súa implantación permite eliminar o tránsito de papel entre administracións, aumentando a súa eficiencia e reducindo custos. As Administracións Públicas do ámbito da Lei 39/2015 deben estar integradas en SIR (a partir do 2 de abril de 2021).

Solucións en cloud

Trátase de solucións completas postas a disposición das Administracións Públicas para dar resposta a necesidades comúns usándoas desde un único punto que presta o servizo:

  • REGAGE - Libro do Rexistro Electrónico Xeneral da AGE. Neste libro, débense anotar os apuntamentos rexistrais de entrada ou saída que se atopan dentro do ámbito da Administración Xeral do Estado e, os seus organismos públicos e entidades de dereito público vinculados ou dependentes, tal e como se establece no artigo 16 da Lei 39/2015.

  • ORVE - Oficina de Rexistro Virtual. Trátase dunha solución de rexistro completa que permite xestionar as oficinas de rexistro de entrada/saída dunha Administración, proporcionando o seu propio libro de rexistro. Adicionalmente, ao contar coa certificación SICRES posibilita o intercambio de rexistros en formato electrónico con outros organismos conectados á plataforma SIR. Para solicitar o acceso ao servizo ORVE é necesario asinar un Acordo de Adhesión.

  • GEISER - Gestión Integrada de Servicios de Registro. Solución integral de registro que cubre tanto la gestión de las oficinas de registro de entrada/salida de una Administración, como la recepción y envío de registros en las unidades tramitadoras destinatarias de la documentación. Al contar con la certificación SICRES posibilita el intercambio de registros en formato electrónico con otros organismos conectados a la plataforma SIR. Para solicitar la prestación del servicio es necesario firmar un Convenio.

Servizos directos ao cidadán

  • Rexistro Electrónico . Facilita la presentación de solicitudes, escritos y comunicaciones dirigidas a las Administraciones Públicas que no se ajusten a procedimientos administrativos ya contemplados en las Sedes Electrónicas competentes de las Administraciones Públicas destinatarias. Este servicio es el Registro Electrónico de la Sede Electrónica del Punto de Acceso General (PAG). Este servicio es accesible desde Internet para todos los ciudadanos con personalidad física o jurídica, así como para los representantes que actúen en su nombre. Para acceder al servicio y enviar la solicitud sólo es necesario disponer de DNI electrónico o de Certificado Digital.

Especificacións técnicas

  • Norma SICRES - Norma Técnica de Interoperabilidade do Modelo de Datos para o intercambio de asentos entre Entidades Rexistrais. O Sistema de Información Común de Rexistros de Entrada e Saída, SICRES, normaliza e establece de forma única, global e completa, o Modelo de Datos para o intercambio de asentos entre Entidades Rexistrais con independencia do Sistema de Rexistro orixe ou destino, e da tecnoloxía de intercambio. Esta norma é de obrigado cumprimento por parte das Administracións Públicas.