Esdeveniments

Accessible Europe: ICT 4 All Forum

• Fundació ONZE, Sebastián Herrera, 15. 28012 Madrid (Espanya)
  • 13 desembre 2023 - 14 desembre 2023
  • 9:00

El Fòrum Regional per a Europa “Europa accessible: TIC para TOTS” està programat per celebrar-se a Madrid, Espanya, els dies 13 i 14 de desembre de 2023.

El Fòrum està organitzat per la Unió Internacional de Telecomunicacions (UIT) i la Comissió Europea (CE) i està coorganitzat pel Centre de Recursos Accessible EU. Organitzat per la Fundació ONZE, amb el suport del Govern d'Espanya i dut a terme com a part de la Presidència espanyola del Consell de la Unió Europea.

Cada any, Europa Accessible serveix com una valuosa plataforma de coneixement i networking per commemorar el Dia Internacional de les Persones amb Discapacitat, que se celebra anualment el 3 de desembre.

El Fòrum s'organitza en resposta a la Iniciativa Regional de la UIT per a Europa  “EUR 3:Inclusió digital i desenvolupament d'habilitats/habilitats” i(Obre en nova finestra) els seus objectius, definits i adoptats pels estats membres durant la Conferència Mundial de Desenvolupament de les Telecomunicacions de 2022 , conjuntament amb la  Resolució CMDT 58 (Rev. Kigali, 2022)(Obre en nova finestra)  “ Accessibilitat a les telecomunicacions/tecnologies de la informació i la comunicació per a persones amb discapacitat i persones amb necessitats específiques ”

L'edició 2023 del Fòrum, que durarà dos dies, servirà com a punt de convergència i reunirà a responsables polítics, membres de la societat civil, representants acadèmics i actors clau de la indústria.

El primer dia se centrarà a enfortir el coneixement sobre el tema d'accessibilitat a les TIC com a requisit fonamental per construir una societat, una economia i un medi ambient digitals inclusius. S'aprofundirà més en el panorama regulatori europeu i els enfocaments de les Nacions Unides sobre l'accessibilitat digital. Conclourà amb una sessió de presentació de solucions innovadores. Els assistents tindran l'oportunitat de participar en una votació pública per reconèixer les solucions més impactants presentades.

El segon dia començarà amb una sessió sobre l'estat actual i bones pràctiques en accessibilitat web, seguida de sessions sobre disseny universal, Intel·ligència Artificial ( IA ), tecnologies emergents i Metaverso .

El fòrum brindarà una oportunitat incomparable perquè totes les parts involucrades enforteixin el coneixement, identifiquin oportunitats d'associació uneixin forces, comparteixin bones pràctiques i estableixin una base sòlida per a la cooperació futura en l'avanç  de l'accessibilitat digital. El intercanvi d'idees i punts de vista en el Fòrum serà un pas inspirador cap a un futur digital inclusiu per a TOTSalineat amb els compromisos globals i les prioritats regionals.

Europa Accessible 2023 és una plataforma inclusiva que dona la benvinguda a una àmplia gamma de participants, inclosos responsables polítics, representants acadèmics, membres de la societat civil i el públic en general, per participar en debats significatius sobre la inclusió digital i l'accessibilitat.

La data límit d'inscripció per a la participació presencial és el 10 de desembre.

Font original de l'esdeveniment(Obre en nova finestra)