accesskey_mod_content

App Factory – La mobilitat en els servicis d'Administració electrònica

  • Opinar
  • Escoltar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

L'avanç de les tecnologies en què es recolzen els servicis en mobilitat permet a les Administracions Públiques desenvolupar una nova gamma de servicis digitals.

Des de fa més d'una dècada es vé produint un increment en l'ús massiu de la telefonia mòbil i en l'accés a informació i servicis des de terminals en mobilitat (tant smartphones com tablets); la ubiqüitat que ens permeten estos dispositius els convertix en un canal d'accés que dona solució a la cada vegada major demanda d'immediatesa en l'accés a servicis i informació de l'Administració Pública.

Segons dades de l'INE de novembre de 2022, en la seua  Enquesta sobre Equipament i Ús de Tecnologies d'Informació i Comunicació en les Llars :

  • Quasi la totalitat de les persones de 16 a 74 anys, el 99,2%, ha utilitzat el telèfon mòbil en els tres últims mesos
  • El telèfon mòbil està present en quasi la totalitat de les llars, en un 99,5%
  • Un 13,1% de la población sólo accede a Internet mediante conexión móvil (3G ,4G, 5G…)
  • El 69,5% dels menors d'entre 10 i 15 anys usa telèfon mòbil.

Estes dades donen evidència que l'Administració no ha de quedar arrere en la seua presència en el canal mòbil com a via de proximitat amb el ciutadà i manera d'acostar l'Administració al ciutadà.

El Pla de Digitalització de les Administracions Públiques 2021-2025 inclou en la seua Mesura 1 la iniciativa de creació d'una factoria d'aplicacions mòbils de l'Administració (App Factory); esta medida tiene como objetivo potenciar el desarrollo de apps móviles de calidad para los principales servicios públicos ofrecidos a la ciudadanía, creando alrededor de la Administración una comunidad de desarrolladores open source que contribuya a poner a disposición del ciudadano un Marketplace de aplicaciones móviles de la Administración.

Estas Apps pretenden acercar la Administración a la ciudadanía y facilitar una relación más fluida y cercana, permitiendo el desarrollo de servicios personalizados o la remisión de alertas y notificaciones, estableciendo así nuevos canales de interacción más proactivos.

El principal objetivo es que al menos el 50% de todos los servicios públicos digitales estén accesibles a través del móvil a finales de 2025.

Com a primera iniciativa en este context, s'ha desenvolupat l'app mòbil La meua Carpeta Ciutadana, disponible per a descàrrega en les tendes de Google i Apple, que oferix al ciutadà de forma agregada informació personal sobre la seua relació amb les administracions públiques: notificacions pendents, cites, avisos, caducitat del DNI, passaport, prestacions socials, estat dels expedients oberts en diferents administracions públiques, etc. Esta app es troba en constant evolució i serà dotada de noves funcionalitats en el marc del projecte App Factory.

Con esta iniciativa se pretende acercar la Administración a la mano del ciudadano, de manera que se tenga un acceso inmediato a la información y servicios de la AGE, se facilitarán los procesos de identificación manteniendo la seguridad, con el objetivo de lograr una mejor experiencia de usuario y aumentando así la eficacia y eficiencia en la prestación de servicios.

En el marc del projecte App Factory, i amb la col·laboració de tots els Organismes implicats, s'ha elaborat un catàleg d'aplicacions mòbils de l'AGE, que es mantindrà en constant actualització i s'oferix per a la seua consulta a través d'este portal.

Enllaços RelacionatsEnllaços Relacionats

Destacats