accesskey_mod_content

Publicada nota informativa sobre alta d'unitats en DIR3 per a facturació electrònica

  • Opinar
  • Escoltar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seva publicació. No es garanteix que continuïn actius actualment".

26 setembre 2014

En aquesta nota informativa es completen les instruccions sobre com les diferents unitats administratives han de gestionar la seva alta en DIR3, el Directori Comú d'Unitats, per a la gestió de les factures electròniques.

D'acord amb l'Ordre HAP/492/2014, de 27 de març, per la qual es regulen els requisits funcionals i tècnics del registre comptable de factures de les entitats de l'àmbit d'aplicació de la Llei 25/2013, de 27 de desembre, d'impuls de la factura electrònica i creació del registre comptable de factures en el Sector Públic:

  • Disposició addicional tercera. Codificació d'òrgans administratius.
  • Les factures que s'expedeixin a partir de l'entrada en vigor d'aquesta Ordre ajustaran la codificació dels òrgans administratius que participin en la tramitació de les mateixes a l'establerta en el directori DIR3 d'unitats administratives comunes gestionat per la Secretaria d'Estat d'Administracions Públiques. 

El Directori Comú DIR3 proporciona un Inventari unificat i comú a tota l'Administració de les unitats orgàniques / organismes públics, les seves oficines associades i unitats de gestió econòmica ‐ pressupostària, facilitant el manteniment distribuït i corresponsable de la informació.

Totes les Entitats Locals es troben ja incloses en DIR3 amb un codi únic. Aquest codi es pot consultar al següent enllaç:

http://administracionelectronica.gob.es/ctt/dir3/descargas
Llistats, Llistat d'Unitats Orgàniques d'EELL

Poden consultar amb la IGAE si el seu municipi precisa donar de alta, a l'efecte de factura, noves unitats de nivell inferior a la pròpia Entitat Local.

http://www.igae.pap.minhap.gob.es/sitios/igae/es-es/rcf/paginas/rcf.aspx(Obre en nova finestra)

Así, aquellos municipios que necesiten dar de alta nuevas unidades en DIR3 de nivel inferior a la propia Entidad Local a efectos de factura, deben solicitar previamente un usuario proveedor de Directorio para dar de alta sus unidades en:

https://ssweb.seap.minhap.es/ayuda/consulta/dir

Para consultas relacionadas con Factura Electrónica y aclaración de los términos oficina contable, órgano gestor y unidad tramitadora, dirijan sus consultas a:

https://ssweb.seap.minhap.es/ayuda/consulta/face

Para darse de alta en el Punto General de Entrada de Facturas Electrónicas:

https://face.gob.es/

  • Infraestructures i serveis comuns
  • Centre de Transferència de Tecnologia